Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.07.2019, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.257.2019.1.JG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.257.2019.1.JG

Powstanie obowiązku podatkowego w momencie doręczenia towaru klientowi przez kuriera.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 czerwca 2019 r (data wpływu 13 czerwca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie powstania obowiązku podatkowego w momencie doręczenia towaru klientowi przez kuriera jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie powstania obowiązku podatkowego w momencie doręczenia towaru klientowi przez kuriera.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Podatnik jest osobą prawną i polskim rezydentem podatkowym. Posiada siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i podlega opodatkowaniu od całości swoich dochodów w Polsce. Podatnik prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży towarów, w przeważającej części wyrobów medycznych za pośrednictwem Internetu (w tym celu prowadząc stronę internetową), zamówień telefonicznych i mailowych. W przypadku zakupu towaru klienci podatnika będący konsumentami mają do dyspozycji dostawę danego towaru przez stałą firmę kurierską, która działa na podstawie umowy z Podatnikiem o realizację dostaw. Jest to jedyny dostępny wariant dostawy towaru. Wnioskodawca nie przewidział odbioru towaru osobiście przez klienta oraz nie daje możliwości wyboru kuriera spośród kilku przewoźników. Podatnik w swojej działalności wprowadził opcję możliwości zapłaty za towar przez klienta za pobraniem, tj. wręczenie kwoty przewoźnikowi. Ponadto Wnioskodawca na prowadzonej przez niego stronie internetowej używanej do sprzedaży towaru posiada zamieszczony Regulamin (stosowany też do sprzedaży w zakresie zamówień telefonicznych i mailowych), który będzie modyfikował ogólne zasady zawarte w Kodeksie cywilnym dotyczące momentu wydanie rzeczy oraz momentu przejścia korzyści i ciężarów związanych z rzeczą, wskazując chwilę skutecznego dostarczenia towaru przez kuriera (w tym przyjęciu przez niego zapłaty za towar), co ma służyć zabezpieczeniu interesów klientów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00