Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.06.2019, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.187.2019.1.KP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.187.2019.1.KP

Zamieszczenie informacji dodatkowych na wystawionych przez Wnioskodawcę fakturach dotyczących rozliczenia transakcji.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 maja 2019 r. (data wpływu 13 maja 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zamieszczenia informacji dodatkowych na wystawionych przez Wnioskodawcę fakturach dotyczących rozliczenia transakcji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 maja 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zamieszczenia informacji dodatkowych na wystawionych przez Wnioskodawcę fakturach dotyczących rozliczenia transakcji.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka (zwana dalej Wnioskodawcą), jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług (zwanego dalej podatkiem VAT). Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej wyrobów farmaceutycznych.

W dniu 21 marca 2017 r. została zawarta umowa pomiędzy Wnioskodawcą oraz Powiatem - Domem Pomocy Społecznej (zwanym dalej Domem Pomocy Społecznej), na podstawie której Wnioskodawca zobowiązał się m.in. do zaopatrywania Domu Pomocy Społecznej w leki przeznaczone dla mieszkańców, zaś Dom Pomocy Społecznej zobowiązał się do zapłaty ceny dostarczonych leków na rzecz Wnioskodawcy. Wśród leków określonych w umowie i dostarczanych przez Wnioskodawcę do Domu Pomocy Społecznej znalazły się leki pełnopłatne oraz leki niepełnopłatne. Przez leki niepełnopłatne należy rozumieć leki, których koszty zakupu powinny być ponoszone w części - do wysokości określonego limitu ceny - przez Dom Pomocy Społecznej a w pozostałej części przez mieszkańca Domu Pomocy Społecznej. Obowiązek ponoszenia części kosztów zakupu leków niepełnopłatnych przez Dom Pomocy Społecznej wynika bezpośrednio z art. 58 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, zgodnie z którym, dom pomocy społecznej pokrywa opłaty ryczałtowe i częściową odpłatność do wysokości limitu ceny, przewidziane w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. W przedmiotowej umowie strony ustaliły również, że faktury wystawiane przez Wnioskodawcę powinny zawierać dane określające szczegółowy wykaz towarów, ich ilość, ceny jednostkowe oraz wartość łączną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00