Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.06.2019, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.220.2019.1.APO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.220.2019.1.APO
ulga badawczo-rozwojowa
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 20189 r., poz. 900), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 marca 2019 r. (data wpływu 27 marca 2019 r.), uzupełnionym 21 i 31 maja 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, m.in. w zakresie ustalenia, czy wydatki na zakup surowców i materiałów wykorzystywanych przez Spółkę w procesie tworzenia gier stanowią koszt kwalifikowany, o którym mowa w art. 18d ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT (pytanie oznaczone we wniosku nr 5) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 marca 2019 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ulgi badawczo-rozwojowej. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 8 maja 2019 r., Znak: 0111-KDIB1-3.4010.130.2019.1.APO wezwano do jego uzupełnienia. Uzupełnienia wniosku dokonano 21 i 31 maja 2019 r.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (dalej również: Spółka) jest osobą prawną z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawca podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych. Wnioskodawca działa w branży gier będąc jednym z największych producentów gier w Polsce. W ofercie Spółki znaleźć można przede wszystkim fabularne gry planszowe, karciane, bitewne (dalej łącznie jako: gry, produkty).
Branża producentów gier fabularnych jest branżą bardzo dynamiczną i wymagającą ciągłego doskonalenia oferowanych produktów, w innym przypadku podmiot nie ma możliwości skutecznego konkurowania. Powyższe wymusza na Wnioskodawcy samodzielne prowadzenie prac, które pozwolą zdobyć przewagę konkurencyjną poprzez nowe lub ulepszone produkty.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right