Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.06.2019, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.190.2019.2.AB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.190.2019.2.AB

Uznanie, że zbywając działkę nr 403/23 Miasto nie działa w charakterze podatnika VAT oraz zwolnienia od podatku VAT sprzedaży przez Miasto działki nr 403/23 na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r., poz. 900), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 14 marca 2019 r. (data wpływu 28 marca 2019 r.) uzupełnionym pismem z 16 maja 2019 r. (data wpływu 22 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że zbywając działkę nr 403/23 Miasto nie działa w charakterze podatnika VAT oraz zwolnienia od podatku VAT sprzedaży przez Miasto działki nr 403/23 na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 marca 2019 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że zbywając działkę nr 403/23 Miasto nie działa w charakterze podatnika VAT oraz zwolnienia od podatku VAT sprzedaży przez Miasto działki nr 403/23 na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 16 maja 2019 r. (data wpływu 22 maja 2019 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 13 maja 2019 r. znak: 0111-KDIB3-1.4012.190.2019.1.AB

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca - Miasto na prawach powiatu (dalej: Miasto) jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny od dnia 01.01.1994 r., składa miesięczne deklaracje VAT-7, jest podatnikiem podatku VAT czynnym z tytułu wykonywania czynności na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych oraz innych czynności uznawanych za prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie których Wnioskodawca spełnia definicję podatnika zgodnie z art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług. Miasto jest właścicielem nieruchomości gruntowej oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 403/23 o powierzchni 0,1289 ha, obręb (), k.m. 7, księga wieczysta 6. Nieruchomość pierwotna 289/23 stała się własnością Miasta, w drodze tzw. komunalizacji mienia państwowego, z dniem 27.05.1990 r. na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 10.05.1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnymi ustawę o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 1190 r., nr 32 poz. 191 z późn. zm.), potwierdzoną decyzją Wojewody nr 91 z dnia 10.01.1992 r. Wcześniejszym właścicielem nieruchomości od 1947 roku był Skarb Państwa. Nabycie przez Miasto nieruchomości nastąpiło z mocy prawa, było niezależne od jego woli i miało charakter nieodpłatny oraz nie wiązało się z prawem odliczenia VAT po stronie Miasta. Obecnie, realizując funkcje właścicielskie, Miasto zamierza sprzedać działkę 403/23 będącą przedmiotem wniosku, która powstała z podziału działki 289/23. Podział ten został wykonany w 2012 roku. Działka 403/23 jest położona w kompleksie 5 działek, które również zostaną przeznaczone do zbycia i także powstały z podziału działki 289/23. W sąsiedztwie kompleksu Miasto nie prowadziło prac związanych z uatrakcyjnieniem działek. Działka w Miejscowym Planie Zagospodarowania znajduje się w strefie: 5MNU-zabudowa mieszkaniowo-usługowa. Działka obecnie nie jest użytkowana (dawniej była użytkowana jako grunt orny) stanowi nieużytek porośnięty samosiejkami, nie jest zabudowana. Działka 403/23 nie była przez Miasto wykorzystywana do jakiejkolwiek działalności, w szczególności działka nie była przedmiotem dzierżawy, najmu, użytkowania wieczystego. Lecz umowa dzierżawy na działalność rolną była na działce 289/23 z której po podziale geodezyjnym powstała działka 403/23 oraz pozostałe 4 działki z kompleksu. Dzierżawa zakończyła się w 2011 roku i była zwolniona z podatku VAT. Ponadto Miasto nie ponosiło i nie ponosi w odniesieniu do działki jakichkolwiek wydatków inwestycyjnych mających na celu podniesienie ich atrakcyjności, jedynie wydatki związane z przygotowaniem nieruchomości do zbycia np.: podział geodezyjny, ogłoszenia w prasie itp. Decyzja o zbyciu działki wynika z faktu, iż nie przewiduje się możliwości efektywnego zagospodarowania jej terenu przez Miasto w inny sposób. Sprzedaż działki nastąpi w drodze przetargu ustnego nieograniczonego, który zostanie obwieszczony w ogłoszeniu zgodnie z obowiązującymi przepisami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00