Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.06.2019, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.138.2019.3.JN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.138.2019.3.JN
Prawo do odliczenia podatku naliczonego zawartego na zeskanowanych fakturach potwierdzających poniesione wydatki przez Wnioskodawcę, jeżeli będą one przechowywane wyłącznie w formie elektronicznej.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 marca 2019 r. (data wpływu 25 marca 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 23 maja 2019 r. (data wpływu 29 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego na zeskanowanych fakturach potwierdzających poniesione wydatki przez Wnioskodawcę, jeżeli będą one przechowywane wyłącznie w formie elektronicznej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego na zeskanowanych fakturach potwierdzających poniesione wydatki przez Wnioskodawcę, jeżeli będą one przechowywane wyłącznie w formie elektronicznej. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 23 maja 2019 r. (data wpływu 29 maja 2019 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca prowadzi działalność w głównej mierze w zakresie sprzedaży i produkcji brodzików, wanien oraz matowienia szkła. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej jest zarejestrowany jako czynny podatnik podatku VAT. Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności, nabywa i sprzedaje towary i usługi od kontrahentów mających siedzibę na terytorium Polski, jak również od podmiotów mających siedzibę na terytorium UE oraz innych krajów. Z uwagi na skalę działalności, Wnioskodawca otrzymuje dużą ilość faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, faktur korygujących, not księgowych, rachunków, paragonów itp. Oprócz faktur otrzymywanych od dostawców w postaci elektronicznej, Wnioskodawca otrzymuje również faktury w formie papierowej, które przechowywane i archiwizowane są również w formie papierowej, co wiąże się z wysokimi kosztami i niedogodnościami. Ponadto, Wnioskodawca przechowuje w formie papierowej również rozliczenia podróży służbowych, bilety kolejowe, bilety za przejazd autostradą, które dokumentują wydatki poniesione przez jego pracowników m.in. podczas podróży służbowych, zapłaconych przy pomocy kart płatniczych lub gotówką. Wnioskodawca stosuje zasady zwrotu faktycznie poniesionych wydatków pracownikom przebywającym w podróży służbowej. W związku z powyższym do rozliczenia podróży służbowej pracownik załącza faktury, rachunki, bilety m.in. kolejowe lub za przejazd autostradą. Wydatki poniesione przez pracowników w czasie podróży służbowych podlegają kontroli pod względem ich zasadności i właściwego udokumentowania przez pracowników Wnioskodawcy, odpowiedzialnych za akceptację wydatków.