Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.06.2019, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.185.2019.1.JO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.185.2019.1.JO
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od poniesionych kosztów związanych z realizacją projektu pn. Cyfrowe ().
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 marca 2019 r. (data wpływu 10 kwietnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od poniesionych kosztów związanych z realizacją projektu pn. Cyfrowe () jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od poniesionych kosztów związanych z realizacją projektu pn. Cyfrowe ().
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Projekt pn. Cyfrowe () był realizowany w ramach osi priorytetowej Cyfrowy region Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020. Wnioskodawcą projektu było Stowarzyszenie () w partnerstwie z 12 samorządami, które są członkami tego Stowarzyszenia.
Projekt polegał na budowie rozwiązań e-administracji w obszarze funkcjonalnym (). Projekt ma istotne znaczenie dla rozwoju społeczeństwa informacyjnego i wypracowania regionalnego modelu elektronicznej administracji w Województwie. Dla osiągnięcia założonego celu projektu zaplanowano realizację nast. etapów:
- Wdrożenie portalu: Cyfrowe () (Cyfrowy Urząd);
- Wdrożenie sys. Elektronicznego Obiegu Dokumentów (SEOD);
- Modernizacja infrastruktury sieciowej;
- Dostawy urządzeń aktywnych sieci i wyposażenia komp.;
- Zakup usługi hostingowej i bezpieczeństwa sieci.
Modernizacja jest konieczna by z efektów projektu mogła korzystać jak największa grupa odbiorców, zarówno pracowników urzędu oraz klientów. Wyposażenie w odpowiedni sprzęt, urządzenia i oprogramowanie umożliwi przyjmowanie dokumentów elektronicznych od interesantów oraz przetwarzanie ich przez pracowników. System ten uporządkuje obieg dok. w 12 urzędach, zwiększy efektywność i jakość pracy urzędników, a także przyczyni się do zwiększenia transparentności pracy. Platforma CU, umożliwia uruchomienie usług elektronicznych m.in. wypełnienie formularzy, podpisanie ich profilem zaufanym, wysłanie do urzędu, a także otrzymanie informacji zwrotnej o przebiegu załatwienia sprawy. Usługi dostępne będą dla wszystkich zainteresowanych obywateli i przedsiębiorców. Wnioskodawca udostępni za pomocą API informacje sektora publicznego obejmujące: dane transportowe, środowiskowe, wskaźniki demograficzne. Wszystkie elementy projektu realizują określone w () założenia i wpisują się w typ proj. z zakresu e-administracji: uproszczenie i zinformatyzowanie procedur zorientowane na użytkownika oraz elektroniczne zarządzanie zasobami i informacją sektora publicznego. Dzięki realizacji projektu następuje zwiększenie podaży publicznych usług świadczonych drogą elektroniczną, usprawnienie funkcjonowania administracji i wzmocnienie stopnia jej cyfryzacji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right