Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.05.2019, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.171.2019.2.ALN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.171.2019.2.ALN
Odliczenie podatku.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 marca 2019 r. (data wpływu 2 kwietnia 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 8 maja 2019 r. (data wpływu 13 maja 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania pn. - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania pn. .
Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 8 maja 2019 r. (data wpływu 13 maja 2019 r.) w zakresie doprecyzowania opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe
(ostatecznie doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina ubiega się o pomoc ze środków finansowych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zadanie . Opinia w sprawie możliwości odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją zadania stanowi załącznik do wniosku o udzielenie dofinansowania ze środków WFOŚiGW. Realizowane zadanie należy do zadań własnych Gminy, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Wydatki związane z realizacją przedmiotowego zadania nie będą dotyczyć wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zakupy towarów i usług nabywane w ramach projektu będą dokumentowane fakturami VAT wystawianymi na rzecz Gminy. Efekt przedmiotowego zadania nie będzie wykorzystywany do czynności opodatkowanych. Realizowane przedsięwzięcie wynika z rządowego zadania pn.: Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski na lata 2003-2032. Szczegółowy zakres prac polegający na odbiorze, transporcie, utylizacji i demontażu wyrobów zawierających azbest pozyskany od osób fizycznych (indywidualnych mieszkańców Gminy) został przyjęty uchwałą Rady Gminy w dokumencie pn.: . Zgodnie z jego zapisami ostatecznymi odbiorcami zadania będą mieszkańcy Gminy (po uprzednim uwzględnieniu ich wniosków, jako osób zainteresowanych usunięciem i unieszkodliwieniem takich wyrobów), którzy nie będą obciążani kosztami jego realizacji. Zadanie, o którym mowa zgodnie z przyjętą uchwałą zakłada demontaż, odbiór, transport i utylizację azbestu przez wyspecjalizowany podmiot wyłoniony jako wykonawca zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.