Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2019, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.174.2019.1.MT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.174.2019.1.MT
określenie momentu uzyskania potwierdzenia otrzymania faktury korygującej in minus przez Klienta
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 kwietnia 2019 r. (data wpływu 30 kwietnia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu uzyskania potwierdzenia otrzymania faktury korygującej in minus przez Klienta - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu uzyskania potwierdzenia otrzymania faktury korygującej in minus przez Klienta.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
X jako producent paliw płynnych w Polsce posiada rozbudowaną sieć stacji paliw. Na stacji paliw dokonuje sprzedaży paliw, jak również produktów pozapaliwowych i usług gastronomicznych.
Wśród klientów X dużą część stanowią tzw. klienci flotowi, którzy za zakupione paliwo oraz produkty pozapaliwowe, otrzymują faktury w ustalonych okresach rozliczeniowych. Faktury klientom flotowym są przekazywane w postaci elektronicznej, za pośrednictwem specjalnie do tego celu dedykowanego portalu.
Przekazywanie faktur klientom flotowym za pośrednictwem portalu odbywa się w sposób następujący:
Klient flotowy wyraża zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną na podstawie podpisanego oświadczenia. Po podpisaniu stosownego dokumentu, klient otrzymuje login do swojego indywidualnego konta na portalu. Podczas pierwszego logowania ustawia swoje hasło i akceptuje regulamin korzystania z portalu.
Po zakończeniu ustalonego okresu rozliczeniowego, X umieszcza na portalu na indywidualnym koncie klienta fakturę, do której klient ma dostęp od razu w momencie jej umieszczenia. Na skrzynkę e-mailową klienta flotowego (którą wskazał w podpisanym oświadczeniu) przesyłana jest informacja o umieszczeniu nowego dokumentu rozliczeniowego na portalu wraz z linkiem do jej pobrania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right