Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2019, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.99.2019.2.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.99.2019.2.AK

Prawidłowości przechowywania przez Wnioskodawcę faktur sprzedażowych i zakupowych w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 stycznia 2019 r. (data wpływu 5 marca 2019 r.) uzupełnionym pismem sygnowanym datą 17 kwietnia 2019 r. (data wpływu 23 kwietnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości przechowywania przez Wnioskodawcę faktur sprzedażowych i zakupowych w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości przechowywania przez Wnioskodawcę faktur sprzedażowych i zakupowych w formie elektronicznej. Wniosek został uzupełniony pismem sygnowanym datą 17 kwietnia 2019 r. (data wpływu 23 kwietnia 2019 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest polską spółką kapitałową wchodzącą w skład międzynarodowej grupy, w ramach której prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji oraz dystrybucji produktów medycznych i laboratoryjnych wykorzystywanych m.in. w kardiologii, kardiochirurgii, leczeniu cukrzyc. Spółka jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT.

Złożony wniosek o interpretację przepisów prawa podatkowego dotyczy możliwości skanowania faktur VAT (sprzedażowych i zakupowych) wystawianych lub otrzymywanych przez Spółkę w formie papierowej oraz ich przechowywania wyłącznie w formie elektronicznej (zgodnie z procedurami opisanymi poniżej).

Procedury archiwizacji i przechowywania faktur

W związku z prowadzoną przez Wnioskodawcę sprzedażą, po stronie Spółki zachodzi obowiązek ewidencjonowania transakcji dla potrzeb podatku VAT. Spółka realizuje ten obowiązek poprzez wystawienie faktur VAT na rzecz podmiotów gospodarczych będących nabywcami produktów przez nią oferowanych. Obecnie Wnioskodawca wystawia faktury sprzedażowe w formie papierowej i w takiej formie dostarcza je do nabywców.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00