Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.05.2019, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.137.2019.1.AKR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.137.2019.1.AKR

Dokumentowanie sprzedaży fakturą elektroniczną.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia brak daty (data wpływu 19 marca 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 19 marca 2019 r. (data wpływu 26 marca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania sprzedaży fakturą elektroniczną jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania sprzedaży fakturą elektroniczną. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 26 marca 2019 r. o odpis pełnomocnictwa wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej oraz potwierdzenie uiszczenia opłaty od wniosku.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, czynnym podatnikiem VAT, prowadzącą działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego. Transakcje w sklepie internetowym są zawierane zgodnie z regulaminem (Regulamin) zamieszczonym na stronie internetowej sklepu. Klient dokonując zakupu w sklepie internetowym przed zakupem potwierdza fakt zapoznania się z treścią Regulaminu i akceptuje jego treść poprzez zaznaczenie odpowiednich pól na formularzu zamówienia. Jednym z warunków koniecznych złożenia zamówienia i dokonania zakupu, jest uprzednie zaakceptowanie Regulaminu. Oznacza to, że procedura zakupu uniemożliwia dokonanie transakcji bez uprzedniego zaakceptowania postanowień Regulaminu. Po zmianie Regulaminu klient dokonując zakupu będzie wyrażał zgodę na postanowienia, zgodnie z którymi każdy zakup zostanie udokumentowany jedynie fakturą elektroniczną. Akceptując Regulamin klient będzie wnioskował o wystawienie faktury oraz będzie wyrażał zgodę na wystawienie przesłanie (udostępnienie) jej w formie elektronicznej. Klient zobowiązany będzie do zapoznania się i zaakceptowania Regulaminu przed dokonaniem zakupu. Jednocześnie, akceptując Regulamin klient wyrazi zgodę na otrzymywanie faktur dokumentujących transakcje sprzedaży w postaci dokumentu elektronicznego. Klient wyrazi więc zgodę na otrzymywanie faktur w formie pliku PDF (faktura elektroniczna). Faktury te będą dostępne po zalogowaniu do konta klienta, a na życzenie klienta będą wysyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany adres e-mail klienta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00