Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.05.2019, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.139.2019.1.DM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.139.2019.1.DM
Opodatkowanie aportu taboru autobusowego i podstawa opodatkowania tej czynności oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem taboru autobusowego.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 marca 2019 r. (data wpływu), uzupełnionym w dniu 15 marca 2019 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- opodatkowania aportu taboru autobusowego jest prawidłowe,
- podstawy opodatkowania czynności aportu jest nieprawidłowe,
- prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem taboru autobusowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 15 marca 2019 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania aportu taboru autobusowego i podstawy opodatkowania tej czynności oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem taboru autobusowego.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Z dniem 1 stycznia 2017 r. podjęła łączne (scentralizowane) rozliczenie VAT wraz ze wszystkimi jednostkami po dokonaniu centralizacji rozliczeń VAT.
W 2017 roku Gmina (dalej: Gmina) złożyła wniosek o dofinansowanie dla projektu pn. w ramach działania Osi priorytetowej 4. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, działanie 5. Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie; Podziałanie 1. Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie-. Zakup w projekcie dokonywać się będzie w latach 2018-2019.