Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.04.2019, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.97.2019.1.TK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.97.2019.1.TK

Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 12 lutego 2019 r. (data wpływu 26 lutego 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 lutego 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w ww. zakresie.

We wniosku złożonym przez:

  • Zainteresowanego będącego stroną postępowania:
    Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
  • Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania:
    Pan ()

przedstawiono następujące stany faktyczny.

Wnioskodawca jest spółką handlową ze 100% udziałem gminy X. Jego podstawowym przedmiotem działalności jest zbiorowe zaopatrzenie w wodę mieszkańców miasta X oraz zbiorowe odprowadzenie ścieków z terenu () gmin Powiatu. Spółka jest podatnikiem, o którym mowa w art. 15 ustawy z 2004 r. o podatku od towarów i usług, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9. W związku z wykonywaniem swojej działalności Spółka zobowiązała się do realizacji zadania pn. Zabudowa przepływomierza na granicy gmin X-Z. Zadanie wykonane zostało z zamiarem odsprzedaży. Początkowo stroną umowy miał być Związek Międzygminny. Ostatecznie w listopadzie 2018 r. zadanie sprzedane zostało na rzecz Gminy Z. Zabudowany przepływomierz służy do pomiaru ilości ścieków z trzech gmin, z czego Gmina i Gmina są członkami Związku Międzygminnego. Zgodnie z art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 7 czerwca 2002 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków koszt nabycia, zainstalowania i utrzymania urządzenia pomiarowego leżą po stronie odbiorcy usługi. Definitywnie ustalono, że odbiorcą usługi jest Gmina Z.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00