Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.04.2019, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.46.2019.2.PR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.46.2019.2.PR
Określenia stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej przez B oraz miejsca opodatkowania świadczonej usługi przez A.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 stycznia 2019 r. (data wpływu 31 stycznia 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 kwietnia 2019 r. (data wpływu 9 kwietnia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej przez B oraz miejsca opodatkowania świadczonej usługi przez A jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 stycznia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej przez B oraz miejsca opodatkowania świadczonej usługi przez A. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 3 kwietnia 2019 r. (data wpływu 9 kwietnia 2019 r.) o przeformułowane pytanie i stanowisko.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
A prowadzi w Polsce działalność produkcyjną w obszarze kompresorów do klimatyzacji samochodowych. Odbiorcą produkowanych towarów jest stuprocentowy udziałowiec A, B z siedzibą w Wielkiej Brytanii, pełniący w grupie rolę dystrybutora. B jest zarejestrowana w Polsce dla celów VAT na podstawie art. 96 ust. 4 ustawy o VAT.
Działalność B w Polsce polega na:
- w głównej mierze nabywaniu kompresorów od A i dokonywaniu ich sprzedaży (w ramach dostaw krajowych, wewnątrzwspólnotowych lub eksportu);
- w mniejszym stopniu handlu innymi towarami (np. oleje smarowe do kompresorów);
- sporadycznie nabywaniu urządzeń produkcyjnych od swoich klientów i sprzedawaniu ich do A, lub nabywaniu takich urządzeń od A i sprzedawaniu ich do swoich klientów (tooling).