Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.04.2019, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.134.2019.2.EA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.134.2019.2.EA
W zakresie Prawa do zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 9 ustawy, w związku z planowanym wynajmem biur.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 lutego 2019 r. (data wpływu), uzupełnionym w dniach 27 marca i 4 kwietnia 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 9 ustawy, w związku z planowanym wynajmem biur jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 lutego 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 9 ustawy, w związku z planowanym wynajmem biur.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Powiatowy Urząd Pracy funkcjonuje jako jednostka organizacyjna Powiatu. Nie jest jednak objęty centralizacją rozliczeń VAT, ponieważ nie ma statusu jednostki budżetowej utworzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego. Obowiązek utworzenia PUP wynikał z mocy prawa. Potwierdza to interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 28 października 2016 r. Tak więc Powiatowy Urząd Pracy nie jest czynnym podatnikiem VAT.