Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.03.2019, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.66.2019.1.MW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.66.2019.1.MW

Ustalenie źródła przychodów z tytułu sprzedaży czasu antenowego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 04 lutego 2019 r. (data wpływu 06 luty 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia źródła przychodów z tytułu sprzedaży czasu antenowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 06 lutego 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia źródła przychodów z tytułu sprzedaży czasu antenowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Spółka S.A. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest polskim rezydentem podatkowym i podlega na terytorium Polski opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania. Wnioskodawca jest podmiotem wchodzącym w skład grupy kapitałowej (dalej: Grupa), działającej w branży mediowej.

Jednym z głównych obszarów prowadzenia działalności gospodarczej Wnioskodawcy jest tzw. sprzedaż czasu antenowego. W tym zakresie Wnioskodawca przyjmuje za pośrednictwem innego podmiotu powiązanego z Grupy, M. Sp. z o.o. (dalej: M.) zlecenia emisji materiałów reklamowych i sponsorskich od kontrahentów będących reklamodawcami (dalej: Reklamodawcy), które następnie odtwarza w ramach czasu antenowego na własnych kanałach (programach) telewizyjnych w określonych terminach (dalej: Sprzedaż czasu antenowego).

Współpraca pomiędzy Wnioskodawcą oraz M. realizowana jest na podstawie umowy, w ramach której M. zobowiązuje się do działania w imieniu własnym i na rzecz Wnioskodawcy w szczególności w zakresie negocjacji z Reklamodawcami oraz zawierania z Reklamodawcami umów o emisje materiałów reklamowych i sponsorskich w ramach kanałów telewizyjnych Wnioskodawcy. W ramach rozliczeń z tytułu przedmiotowej umowy, Wnioskodawca wystawia faktury VAT na M. na kwoty stanowiące równowartość przychodów netto wygenerowanych przez M. na realizacji przedmiotowych czynności w danym okresie rozliczeniowym i pomniejszonych o prowizję należną Pośrednikowi. Natomiast, M. wystawia faktury VAT na Reklamodawców.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00