Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.03.2019, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.94.2019.1.BSA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.94.2019.1.BSA
w zakresie ustalenia czy prawidłowe jest przyjęcie przez Wnioskodawcę, że do rozpoznawanych jako koszt uzyskania przychodu odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych objętych jako aport nie znajdzie zastosowania art. 16h ust. 3 w związku z art. 16h ust. 3a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 stycznia 2019 r. (wpływ do Organu za pośrednictwem platformy e-PUAP w tym samym dniu), uzupełnionym 11 marca 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia czy prawidłowe jest przyjęcie przez Wnioskodawcę, że do rozpoznawanych jako koszt uzyskania przychodu odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych objętych jako aport nie znajdzie zastosowania art. 16h ust. 3 w związku z art. 16h ust. 3a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 stycznia 2019 r. do Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia m.in, czy prawidłowe jest przyjęcie przez Wnioskodawcę, że do rozpoznawanych jako koszt uzyskania przychodu odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych objętych jako aport nie znajdzie zastosowania art. 16h ust. 3 w związku z art. 16h ust. 3a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 1 marca 2019 r., Znak: 0111-KDIB1-1.4010.26.2019.BSA, wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 11 marca 2019 r.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca - spółka z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest podmiotem działającym w branży poboru, uzdatniania i dostarczania wody, jak również odprowadzania i oczyszczania ścieków. Spółka jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny. Spółka realizuje zadania, które posiada 100% udziałów w Spółce. W związku z § 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2014 r., w sprawie połączenia gmin, ustalenia granic niektórych gmin i miast, nadania niektórym miejscowościom statusu miasta oraz zmiany siedziby władzy gmin (Dz.U. z 2014 r., poz. 1023), z dniem 1 stycznia 2015 r., w województwie X połączono miasto na prawach powiatu Z. z gminą Z. w powiecie i utworzono podmiot o nazwie G. Z. o statusie miejskim (dalej: połączenie gmin). Przed połączeniem miasto na prawach powiatu Z. oraz gmina Z stanowiły samodzielne jednostki samorządu terytorialnego, gdzie na terenie każdej z nich były realizowane zadania z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków określone w ustawie z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 827, z późn. zm.). Przed połączeniem na terenie gminy Z., obowiązki z zakresu działalności wodno-kanalizacyjnej były realizowane przez jednostkę wyodrębnioną w gminie Z. w formie samorządowego zakładu budżetowego, tj. przez Komunalny Zakład Gospodarczy Gminy Z. (dalej: Zakład).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right