Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.03.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.381.2018.1.PK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.381.2018.1.PK
Rozpoznanie importu usług przewozów lotniczych pasażerów i ich opodatkowania
Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 14 grudnia 2018 r. (data wpływu 19 grudnia 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w przedmiocie rozpoznania importu usług przewozów lotniczych pasażerów i ich opodatkowania jest:
- prawidłowe w zakresie nieuwzględnieniu lotów ferry przy określaniu trasy transportu, w zakresie braku rozpoznania importu usług transportu międzynarodowego oraz w zakresie rozpoznania importu usług transportu krajowego;
- nieprawidłowe w zakresie sposobu określenia lotów jako transport międzynarodowy albo krajowy.
UZASADNIENIE
W dniu 19 grudnia 2018 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w przedmiocie rozpoznania importu usług przewozów lotniczych pasażerów i ich opodatkowania.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Spółka nabywa usługi lotnicze przewozu osób od zagranicznego operatora, który nie ma siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce. Usługa lotnicza wykonywana jest z wykorzystaniem małego, kilkuosobowego samolotu, a trasy lotów są ustalane indywidualnie według potrzeb Spółki (trasy jak i godziny lotów, startów, lądowań). Spółka nie otrzymuje biletu za lot, otrzymuje natomiast fakturę, na której nie ma wyszczególnionego podatku VAT.
Spółka płaci za zamówiony lot na określonej trasie, a trasa ustalana jest jako wejście na pokład samolotu pasażerów, ewentualne międzylądowania z możliwością czasowego opuszczenia pokładu samolotu przez pasażerów oraz ostateczne zejście z pokładu pasażerów, przy czym jeśli samolot musi dolecieć z innego lotniska by zabrać pasażerów lub dolecieć do miejsca hangarowania po zakończonym locie, to kalkulacja ceny obejmuje również trasę bez pasażera (lot ferry).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right