Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.03.2019, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.13.2019.2.AD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.13.2019.2.AD
Możliwość anulowania faktur oraz wystawienia faktur korygujących.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 listopada 2018 r. (data wpływu 2 stycznia 2019 r.), uzupełnionym w dniu 18 stycznia 2019 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości anulowania faktur oraz wystawienia faktur korygujących - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 stycznia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, przekazany według właściwości przez Naczelnika Urzędu Skarbowego , uzupełniony w dniu 18 stycznia 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości anulowania faktur oraz wystawienia faktur korygujących.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujący stan faktyczny.
E. sp. z o.o. w S., ul. , (..) S., NIP (), podatnik VAT czynny sprzedał towar na rzecz firmy: Z. N. ..., NIP (), będącej czynnym podatnikiem VAT. Spółka sprzedaż towaru udokumentowała fakturami VAT nr () z dnia 31 sierpnia 2018 r. na kwotę brutto - 1.711,55 zł, poz. 1.ASM 18 ogranicznik przepięć - szt. 6, poz. 2 piłka - szt. 1, poz. 3 CAE-F 24 KV głowica nawierzchniowa nasuwana - szt. 1, dokument wydania towaru z magazynu na ten sam towar nr WZ () oraz nr () z dnia 31 sierpnia 2018 r. na kwotę brutto - 3.437,85 zł towar NA2XS(F)2Y 1X150/25 12/20KV - kabel 0,130 km, dokument wydania z magazynu na ten sam towar nr . Powyższe faktury ujęte są w rejestrze sprzedaży VAT za miesiąc sierpień 2018 r., Oddział ..., poz. 40, 39. Całe rozliczenie VAT sporządzane jest w siedzibie głównej w S. (Oddział ... samodzielnie nie dokonywał tego rozliczenia). Powyższe faktury zostały wysłane pocztą do nabywcy towaru. Spółka towar dostarczała własnym transportem lub spedycją. W dniu 19 listopada 2018 r. Spółka otrzymała pismo z firmy R. wraz ze zwrotem faktur informujące, że nie przyjmuje ww. faktur do księgowania z uwagi na nieotrzymanie towaru. W miesiącu wrześniu Oddział w ... został zlikwidowany i ze względu na brak towaru na magazynie, brak potwierdzenia odbioru towaru przez firmę R., brak kontaktu z Dyrektorem Oddziału, który nie dopilnował i nie dostarczył odpowiednich dokumentów potwierdzających odbiór towaru, Spółka zamierza anulować powyższe transakcje, a zaistniałą stratę dochodzić od Dyrektora Oddziału. Należność za powyższe faktury nie została uregulowana, wierzytelności nie zostały zbyte, firma R. zwróciła oryginały faktur.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right