Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2019, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.796.2018.2.TK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.796.2018.2.TK

Obowiązek rozliczenia nabycia wewnątrzwspólnotowego towarów na podstawie art. 103 ust. 5a.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 grudnia 2018 r. (data wpływu 10 grudnia 2018 r.) uzupełnionym pismem z dnia 11 lutego 2019 r. (data wpływu 15 lutego 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania towarów oznaczonych kodami CN 2710 19 43 oraz CN 2710 19 62 00 za paliwo silnikowe i obowiązku rozliczenia nabycia wewnątrzwspólnotowego na podstawie ar. 103 ust. 5a ustawy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 grudnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania towarów oznaczonych kodami CN 2710 19 43 oraz CN 2710 19 62 00 za paliwo silnikowe i obowiązku rozliczenia nabycia wewnątrzwspólnotowego na podstawie ar. 103 ust. 5a ustawy. Wniosek uzupełniono pismem w dniu 15 lutego 2019 r. o uwierzytelnione pełnomocnictwo szczególne oraz o brakującą opłatę.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (Spółka) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje czasowego, w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy, przywozu ciężkiego oleju napędowego (o kodzie CN 2710 19 43) na terytorium kraju. Przywóz odbywa się z innego państwa UE w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego. Spółka jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług posiadającym numer VAT UE prowadzącym skład podatkowy. Sprowadzany olej napędowy ze względu na specyfikę technologiczną nie jest przeznaczony do napędu silników. Olej służy Spółce do wytworzenia preparatu smarowego L10 o kodzie CN 3403 19 90 lub oleju smarowego do form L5 o kodzie CN 2710 19 91 w obu przypadkach wyrobów niebędących paliwem, a co za tym idzie wyrobem akcyzowym. Przywieziony olej napędowy w całości zostanie przemieszczony poza terytorium kraju w dwóch powyższych produktach i nie zostanie w żadnej formie wprowadzony do obrotu na terytorium RP. Przywóz ma zatem na celu jedynie przetworzenie ciężkiego oleju napędowego i jego powrotny wywóz poza terytorium kraju. Spółka nie wykorzystuje sprowadzonego oleju napędowego do innych celów, a zwłaszcza do wprowadzania do obrotu na terytorium RP jak i nie używa i nie oferuje nabytego wyrobu lub wytworzonego wyrobu do napędu silników. Spółka dysponuje jednoznaczną dokumentacją wskazującą na ilość wykorzystanego oleju napędowego oraz ilości wywozu w gotowych produktach. Ponadto Spółka planuje sprowadzanie ciężkiego oleju opałowego o kodzie CN 2710 19 62 00 (na moment składania wniosku takiej działalności nie wykonuje) do produkcji oleju smarowego do form B7 na zasadach tożsamych jak w przypadku sprowadzenia ciężkiego oleju napędowego. Również w tym wypadku gotowy wyrób po wytworzeniu zostanie w całości przemieszczony poza terytorium RP. Spółka nie jest zarejestrowanym odbiorcą, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 13 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. i nie jest zarejestrowanym odbiorcą ani podmiotem prowadzącym skład podatkowy, który dokonuje na rzecz innego podmiotu nabycia wewnątrzwspólnotowego w rozumieniu przepisów ustawy o podatku akcyzowym. Wnioskodawca nie prowadzi działalności gospodarczej w tym zakresie. Sprowadzany przez Spółkę olej napędowy nie jest wyrobem energetycznym, który jest przeznaczony do użycia, oferowany na sprzedaż lub używany do napędu silników spalinowych. Działalność, którą wykonuje Spółka nie jest objęta obowiązkiem posiadania koncesji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00