Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.02.2019, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.475.2018.2.BJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.475.2018.2.BJ
w zakresie ustalenia, czy opłata licencyjna za korzystanie z relacji z klientami podlega ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów przewidzianym w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800, ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 7 listopada 2018 r. (data wpływu 14 listopada 2018 r.), uzupełnionym 15 stycznia 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy opłata licencyjna za korzystanie z relacji z klientami podlega ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów przewidzianym w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 listopada 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy opłata licencyjna za korzystanie z relacji z klientami podlega ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów przewidzianym w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT.
Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 21 grudnia 2018 r. Znak: 0111-KDIB2-1.4010.475.2018.1.BJ wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 15 stycznia 2019 r.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (dalej również: Spółka) jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i polskim rezydentem podatkowym. Wnioskodawca wchodzi w skład międzynarodowej grupy kapitałowej (dalej: Grupa).
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą w szczególności na produkcji i sprzedaży składników żywności. Produkty Spółki sprzedawane są podmiotom powiązanym i niepowiązanym - przy czym cała sprzedaż dokonywana jest za pośrednictwem powiązanego podmiotu pośredniczącego (tzw. centralny podmiot fakturujący, dalej: Pośrednik) tj. Wnioskodawca sprzedaje swoje produkty powiązanemu podmiotowi pośredniczącemu, który odsprzedaje je ostatecznym odbiorcom - podmiotom powiązanym i niepowiązanym. Taki schemat transakcji wynika z przyjętego modelu biznesowego, zgodnie z którym kontrahentem dla ostatecznego odbiorcy jest, zamiast wielu podmiotów, jeden podmiot z Grupy (zasada one face to the customer).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right