Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.02.2019, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.466.2018.1.BK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.466.2018.1.BK
w zakresie ustalenia, czy w sytuacji, w której nie jest możliwe odzyskanie przez Spółkę od Dostawcy środków pieniężnych za uprzednio zakupione, a następnie zwrócone Towary, Wnioskodawca jest uprawniony do zaliczenia wydatków na zakup tych Towarów do kosztów uzyskania przychodów
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 31 października 2018 r. (data wpływu 7 listopada 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy w sytuacji, w której nie jest możliwe odzyskanie przez Spółkę od Dostawcy środków pieniężnych za uprzednio zakupione, a następnie zwrócone Towary, Wnioskodawca jest uprawniony do zaliczenia wydatków na zakup tych Towarów do kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 listopada 2018 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy w sytuacji, w której nie jest możliwe odzyskanie przez Spółkę od Dostawcy środków pieniężnych za uprzednio zakupione, a następnie zwrócone Towary, Wnioskodawca jest uprawniony do zaliczenia wydatków na zakup tych Towarów do kosztów uzyskania przychodów
We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca spółka akcyjna (dalej: Spółka) prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie sprzedaży detalicznej towarów handlowych (dalej: Towary) poprzez sieć sklepów położonych na terenie całej Polski. W związku z prowadzoną działalnością Spółka nabywa Towary przeznaczone do dalszej odsprzedaży, od różnych dostawców na terenie całej Polski oraz z zagranicy. W toku prowadzonej działalności, w szczególności uwzględniając jej istotną skalę, może dojść do sytuacji, w których z uwagi m.in. na niezgodność Towarów dostarczonych Spółce z umową zawartą z dostawcą, brakami w dostawie, niespełnieniu wymogów jakościowych lub innego rodzaju wadami, Spółka zwraca Towary do dostawcy (dalej: Dostawca). Dodatkowo mogą wystąpić także sytuacje, w których zwrot niesprzedanych Towarów do Dostawcy nie jest ściśle związany z ich wadą, a wynika z ustaleń umownych dotyczących współpracy między Wnioskodawcą a danym kontrahentem (przykładowo przy testowym przyjmowaniu na sklep nowego asortymentu produktów, który nie cieszył się wystarczającym zainteresowaniem klientów).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right