Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.01.2019, sygn. 0111-KDIB2-3.4010.392.2018.1.KK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4010.392.2018.1.KK

Kwalifikacji wydatków związanych z kosztami przeglądu pojazdu kolejowego do kosztów pośrednich oraz moment ich zaliczenia w ciężar kosztów uzyskania przychodów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 26 listopada 2018 r. (data wpływu 30 listopada 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • kwalifikacji wydatków związanych z kosztami przeglądu P3 do kosztów pośrednich jest prawidłowe.
  • momentu zaliczenia poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 listopada 2018 r. wpłynął do tutejszego organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji wydatków związanych z kosztami przeglądu P3 do kosztów pośrednich oraz momentu zaliczenia poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka Akcyjna (dalej jako: Wnioskodawca lub Spółka) jest spółką prawa polskiego z siedzibą w Polsce i jednocześnie polskim rezydentem podatkowym oraz podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest transport kolejowy pasażerski miejski i podmiejski (PKD 49.31.Z). W ramach prowadzonej działalności Spółka wykorzystuje własne pojazdy trakcji spalinowej i elektrycznej. Zagadnienie utrzymania pojazdów kolejowych ujęte jest w Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych. Wszystkie pojazdy kolejowe dopuszczone do użytku w Polsce muszą być utrzymane zgodne z ww. aktem prawnym. Każdy pojazd posiada tzw. Dokumentację Systemu Utrzymania (dalej jako: DSU), w ramach którego określone są cykle przeglądowo określone przedstawione w formie. Karty cyklu przeglądowo naprawczego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00