Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.01.2019, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.471.2018.1.MG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.471.2018.1.MG
kwalifikacja do kosztów pośrednio związanych z przychodami oraz momentu zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków ponoszonych w związku z prowadzoną działalnością deweloperską.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 listopada 2018 r. (data wpływu 14 listopada 2018 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie kwalifikacji do kosztów pośrednio związanych z przychodami oraz momentu zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków ponoszonych w związku z prowadzoną działalnością deweloperską na które składają się:
- koszty związane z utrzymaniem rachunków powierniczych w bankach nabywców mieszkań, w tym:
- koszty prowizji bankowej za otwarcie przez bank mieszkaniowego rachunku powierniczego,
- koszty założenia i utrzymania bankowego rachunku powierniczego (opłaty za administrowanie rachunkiem powierniczym, opłata za rozpatrzenie wniosku o otwarcie rachunku powierniczego, opłaty za cesje praw z subkonta rachunków powierniczych na bank kredytujący nabywcę),
- koszty kontroli zakończenia etapów przedsięwzięcia prowadzone przez bank związane z procedurą wypłaty środków z otwartego rachunku powierniczego jest nieprawidłowe,
- wynagrodzenie notariusza za wszystkie czynności wykonywane w związku z zawieraniem umów deweloperskich, umów przedwstępnych, umów sprzedaży, w tym także wypisów, aktów notarialnych wydawanych przy zawarciu umów deweloperskich, umów przedwstępnych, umów sprzedaży oraz koszty sądowe w postępowaniu wieczystoksięgowym jest nieprawidłowe,
- koszty prowizji w zakresie pośrednictwa w sprzedaży lokali mieszkalnych i niemieszkalnych ,
- koszty organizacji procesu sprzedaży oraz koszty reklamy przedsięwzięcia deweloperskiego (banery reklamowe, fototapety na samochodach, wizytówki z logo dewelopera, koszty udziału w targach mieszkaniowych, ulotki reklamowe, reklama w prasie, koszty założenia i utrzymania strony internetowej) ,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right