Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.01.2019, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.776.2018.3.AT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.776.2018.3.AT
Zastosowanie zwolnienia od podatku dla czynności dostawy budynku.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 listopada 2018 r. (data wpływu 22 listopada 2018 r.), uzupełnionym w dniu 24 grudnia 2018 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku zwolnienia od podatku czynności sprzedaży zabudowanej nieruchomości jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 listopada 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 24 grudnia 2018 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku zwolnienia od podatku czynności sprzedaży zabudowanej nieruchomości.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności dokonuje m.in. sprzedaży nieruchomości będących w zasobach gminnych. Gmina, będąc właścicielem zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej w (działka nr 628/17), w maju br. roku ogłosiła 2-gi przetarg nieograniczony na zbycie nieruchomości zabudowanej trzykondygnacyjnym, podpiwniczonym budynkiem pokoszarowym z użytkowym poddaszem, położonej w . Obiekt był nieużytkowany i wymagał kompleksowego remontu. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, działka położona jest na obszarze oznaczonym symbolem - tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej i usługowej. Przedmiotową nieruchomość Gmina nabyła w trybie bezprzetargowym z % bonifikatą od na podstawie umowy sprzedaży z dnia grudnia 2003 r. Przedmiotowa umowa została zawarta na podstawie art. 23 ust. 2 i 3 ustawy o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego. Nabycie nieruchomości przez Gminę, wg wiedzy na dzień dzisiejszy, nie było udokumentowane fakturą. Jedynym dokumentem potwierdzającym nabycie budynku posiadanym przez Gminę jest akt notarialny, w którym wskazano, że przedmiotowa umowa zawarta została na podstawie art. 23 ust. 2 i 3 ustawy o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego, a także art. 14 ust. 1, art. 37 ust. 2 pkt 2 w związku z art. 68 ust. 1 pkt 5 ustawy o gospodarce nieruchomościami.