Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.01.2019, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.756.2018.2.DM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.756.2018.2.DM

Zwolnienie od podatku zbycia nieruchomości gruntowej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 października 2018 r. (data wpływu 9 listopada 2018 r.), uzupełnionym w dniu 17 grudnia 2018 r. (data wpływu 19 grudnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku zbycia nieruchomości gruntowej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 listopada 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek uzupełniony w dniu 19 grudnia 2018 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku zbycia nieruchomości gruntowej.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina dalej zwana Gminą jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina jest właścicielem nieruchomości niezabudowanej oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 40/2, obręb ... Działka nr 40/2 powstała w wyniku geodezyjnego podziału z dnia 11 lipca 2017 r. większej działki nr 40. W skutek tego podziału zamiast działki nr 40 powstały działki o numerach 40/1, 40/2, 40/3, 40/4, 40/5, 40/6, 40/7, 40/8 i 40/9. W dniu 22 listopada 2016 r. została wydana przez Prezydenta decyzja nr ustalająca warunki zabudowy dla części działki nr 40, obręb ... dla inwestycji obejmującej budowę budynku mieszkalnego jednorodzinnego wolno stojącego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. Po podziale geodezyjnym część działki nr 40, dla której wydano decyzję o warunkach zabudowy stanowi aktualnie działki o numerach 40/1 i 40/2. Pierwotnie Gmina planowała podzielić działkę nr 40, obręb ... tak, aby jej część objęta decyzją o warunkach zabudowy stanowiła jedną działkę, z uwagi jednak na podjętą procedurę przygotowania do sprzedaży sąsiedniej działki nr 32 zaszła konieczność wydzielenia z tej części działki nr 40/1 na polepszenie warunków zabudowy działki 32. W związku z tym zwrócono się do Wydziału Architektury i Budownictwa z prośbą o opinię czy decyzja nr ustalająca warunki zabudowy dla części działki nr 40, obręb ... dla inwestycji obejmującej budowę budynku mieszkalnego jednorodzinnego wolno stojącego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną może mieć zastosowanie do działki 40/2. W opinii Wydziału Architektury i Budownictwa stwierdzono, że część działki nr 40 (aktualnie działka 40/2) o powierzchni znacząco zmniejszonej w stosunku do powierzchni objętej decyzją (o blisko 320 m - aktualnie działka 40/1) nie zrealizuje ustaleń warunków zabudowy ww. decyzji. W związku z powyższym nie ma możliwości realizacji planowanej inwestycji na działce nr 40/2 zgodnie z ustaleniami decyzji o warunkach zabudowy nr z dnia 22 listopada 2016 r. Tak więc grunt oznaczony aktualnie (po podziale) jako działka nr 40/2 objęty jest decyzją ustalająca warunki zabudowy, jednakże z uwagi na fakt, iż działka ta zajmuje mniejszą powierzchnię niż określoną we wspomnianej wyżej decyzji brak jest możliwości realizacji na działce 40/2 inwestycji, dla której wydana była przedmiotowa decyzja.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00