Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.01.2019, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.458.2018.1.EN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.458.2018.1.EN

w zakresie nie zaliczenia przychodów z tyt. udostępnienia Licencjobiorcom Business Model do przychodów z zysków kapitałowych

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 29 października 2018 r. (data wpływu do Organu 5 listopada 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie nie zaliczenia przychodów z tyt. udostępnienia Licencjobiorcom Business Model do przychodów z zysków kapitałowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 listopada 2018 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie nie zaliczenia przychodów z tyt. udostępnienia Licencjobiorcom Business Model do przychodów z zysków kapitałowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca - Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Licencjodawca) prowadzi działalność gospodarczą, której głównym przedmiotem jest prowadzenie restauracji i placówek gastronomicznych. Ponieważ model biznesowy Spółki oparty jest na prowadzeniu restauracji i placówek sygnowanych znanymi międzynarodowymi markami, Spółka zawiera z właścicielami marek (dalej: Właściciel Marki) umowy franczyzowe (dalej: Umowa Franczyzowa), które uprawniają Spółkę do posługiwania się ww. markami na terytorium Polski. Umowy Franczyzowe zawierane są przez Spółkę w odniesieniu do każdej pojedynczej lokalizacji, w której znajduje się restauracja. Zawierane przez Spółkę Umowy Franczyzowe, poza przyznaniem Spółce prawa do posługiwania się wybranym znakiem towarowym, zawierają szereg wytycznych dotyczących standardów, które muszą być przez Spółkę respektowane np. w zakresie maksymalnych cen produktów, godzin otwarcia, jakości produktów, procedur serwisu konsumenckiego, wystroju i wyposażenia punktów sprzedaży, treści, jakości i wykorzystania materiałów promocyjnych i marketingowych. Z tytułu Umów Franczyzowych Spółka uiszcza na rzecz Właściciela Marki stosowne opłaty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00