Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.12.2018, sygn. 0111KDIB2-1.4010.407.2018.1.AP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111KDIB2-1.4010.407.2018.1.AP
- Czy strata w środkach obrotowych powstała w wyniku likwidacji towarów może zostać uznana przez Wnioskodawcę za koszt uzyskania przychodu? - W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1, w jakim momencie Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów stratę powstałą w wyniku likwidacji towaru?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 800), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 1 października 2018 r. (data wpływu 8 października 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty spowodowanej likwidacją towarów handlowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 października 2018 r. do tutejszego organu wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości oraz momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty spowodowanej likwidacją towarów handlowych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca & Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka), jest spółką prawa handlowego prowadzącą działalność w zakresie sprzedaży hurtowej zabawek. W 2013 r. Wnioskodawca rozpoczął współpracę z włoską firmą X., która produkuje karty i naklejki do kolekcjonowania, stając się jej wyłącznym przedstawicielem w sektorze handlu zabawkowego w Polsce.
W latach 2013-2016 Spółka jako przedstawiciel firmy X. wprowadziła do obrotu karty i naklejki do kolekcjonowania oraz dedykowane im albumy, klasery i pudełka związane z wydarzeniami sportowymi oraz z filmami dla dzieci. Karty kolekcjonerskie wydane z okazji odbywającej się w danym momencie imprezy sportowej bądź aktualnie promowanego filmu dla dzieci funkcjonują w sposób charakterystyczny dla prasy i w szybkim czasie ulegają przeterminowaniu. Dzieci & będące głównymi adresatami kolekcji kart i naklejek & po uzbieraniu kolekcji, szybko przenoszą swoje zainteresowania na inny produkt, bohaterów lub wydarzenie sportowe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right