Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 02.11.2018, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.477.2018.2.JF, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.477.2018.2.JF

Przechowywanie faktur elektronicznych oraz kopii faktur papierowych w zewnętrznym archiwum elektronicznym.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 sierpnia 2018 r. (data wpływu 27 sierpnia 2018 r.) uzupełnionym pismem z dnia 30 października 2018 r. (data wpływu 30 października 2018 r.) na wezwanie tutejszego Organu z dnia 24 października 2018 r. (doręczone w dniu 24 października 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur elektronicznych oraz kopii faktur papierowych w zewnętrznym archiwum elektronicznym jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 sierpnia 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur elektronicznych oraz kopii faktur papierowych w zewnętrznym archiwum elektronicznym. Złożony wniosek został uzupełniony pismem z dnia 30 października 2018 r. (data wpływu 30 października 2018 r.) na wezwanie tutejszego Organu z dnia 24 października 2018 r. (doręczone w dniu 24 października 2018 r.) nr 0114-KDIP1-3.4012.477.2018.1.JF.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca będący zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzi działalność w zakresie ochrony osób i mienia. Wnioskodawca dokumentuje wykonywane czynności opodatkowanie wystawiając dziesiątki tysięcy faktur sprzedażowych miesięcznie. Wśród dokumentów wystawionych przez Wnioskodawcę są faktury w formie papierowej lub w formie elektronicznej zawierające wymagane prawem dane (art. 2 pkt 31 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2017 r. poz. 1221 z późn. zm dalej, ustawa o VAT). Wnioskodawca poza fakturami papierowymi wystawia więc również faktury elektroniczne, o których mowa w art. 2 pkt 32 ustawy o VAT tj. faktury w formie elektronicznej wystawione i otrzymane w dowolnym formacie elektronicznym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00