Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.10.2018, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.641.2018.1.MD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.641.2018.1.MD
opodatkowanie świadczeń związanych z wyżywieniem dzieci i nauczycieli oraz pobytem dzieci w przedszkolach i zespołach szkolno-przedszkolnych ponad podstawę programową
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 września 2018 r. (data wpływu 25 września 2018 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczeń związanych z wyżywieniem dzieci i nauczycieli oraz pobytem dzieci w przedszkolach i zespołach szkolno-przedszkolnych ponad podstawę programową jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 września 2018 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczeń związanych z wyżywieniem dzieci i nauczycieli oraz pobytem dzieci w przedszkolach i zespołach szkolno-przedszkolnych ponad podstawę programową.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca Gmina jest zarejestrowana dla celów podatku od towarów i usług (dalej VAT lub podatek), jako podatnik czynny.
Gmina, będąca organem władzy publicznej, realizuje zadania nałożone na nią przepisami prawa, w tym w szczególności ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (dalej ustawa o samorządzie gminnym).
Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, obejmujących sprawy edukacji publicznej.
Wśród jednostek, powołanych przez Gminę do realizacji jej zadań własnych w ww. zakresie są:
- Przedszkole Nr 1,
- Przedszkole Nr 2,
- Przedszkole Nr 4,
- Przedszkole Nr 5,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right