Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.10.2018, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.641.2018.1.SJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.641.2018.1.SJ

Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wykonanie na rzecz Spółki usług przez Odbiorców Towarów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 30 sierpnia 2018 r. (data wpływu 4 września 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wykonanie na rzecz Spółki usług przez Odbiorców Towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 września 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wykonanie na rzecz Spółki usług przez Odbiorców Towarów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Spółka (dalej: Wnioskująca, Spółka), w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się produkcją m.in. artykułów spożywczych i słodyczy (dalej: Towary). Spółka jest czynnym podatnikiem podatku VAT.

W ramach swojej działalności, Spółka współpracuje z odbiorcami Towarów posiadającymi odpowiednią sieć dystrybucji. Odbiorcami Towarów Spółki (dalej: Odbiorcy) są m.in. największe na rynku podmioty zajmujące się detaliczną i/lub hurtową dystrybucją do pośredników lub ostatecznych konsumentów.

W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, Spółka nabywa szereg usług o charakterze promocyjno-marketingowym, których celem jest w szczególności zwiększenie wolumenu sprzedaży i udziału w rynku Towarów Spółki oraz poprawa rentowności prowadzonej przez Spółkę działalności.

Powyższe usługi nabywane są przez Wnioskodawcę m.in. bezpośrednio od Odbiorców Towarów, na podstawie zawartych z Odbiorcami porozumień/umów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00