Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.10.2018, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.317.2018.2.AKR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.317.2018.2.AKR

Prawo do odliczenia podatku VAT.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 lipca 2018 r. (data wpływu 12 lipca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lipca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w formie Spółki z o.o. W ramach działalności gospodarczej będzie zajmował się sprzedażą detaliczną wyrobów farmaceutycznych (apteka). Przedsiębiorca jest w procesie ubiegania się o stosowne zezwolenia na prowadzenie apteki. Jest czynnym podatnikiem VAT. W związku ze specyfiką prowadzonej działalności przedsiębiorca będzie zamawiał wyroby medyczne w hurtowniach farmaceutycznych. Zamówienia będą składane codziennie w różnych hurtowniach. Zamówienia mogą opiewać na różną wartość od 100,00 zł do 150.000,00 zł.

W trakcie prowadzenia bieżącej działalności Spółki mogą mieć miejsce zdarzenia polegające na niewłaściwym zrealizowaniu przez hurtownię dokonanego przez Spółkę zamówienia produktów leczniczych. Dla przykładu: zostanie zamówione 100 sztuk danego wyrobu medycznego (o wartości jednostkowej 1.000,00 zł) na wartość zamówienia 100.000,00 zł. Hurtownia na ilość i wartość zamówienia (czyli na 100 sztuk o łącznej wartości 100.000,00 zł) wystawi fakturę i wyśle zamówienie, własnym transportem, bezpośrednio do zamawiającego. Po rozpakowaniu przesyłki i przeliczeniu towaru w aptece może okazać się, że ze 100 zamówionych i zafakturowanych sztuk do apteki dotarło tylko 10 sztuk. Zamawiająca apteka zgłosi ten brak do hurtowni, która go potwierdzi. Do brakującej części zamówionego i zafakturowanego towaru hurtownia wystawi fakturę korygującą, która zostanie podpisana przez Spółkę. Taka sytuacja może mieć miejsce więcej niż jeden raz w miesiącu. Spółka ureguluje zobowiązanie wobec hurtowni tylko za 10 faktycznie otrzymanych sztuk. Spółka w rejestrze i JPK wykaże fakturę zakupu na 100 sztuk (o wartości 100.000,00 zł) oraz fakturę korektę na 90 sztuk (wartość 90.000,00 zł).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00