Interpretacja indywidualna z dnia 08.10.2018, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.570.2018.3.JM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.570.2018.3.JM
Brak opodatkowania nieodpłatnego przekazania próbek i prezentów.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 lipca 2018 r. (data wpływu 25 lipca 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 4 września 2018 r. (data wpływu 10 września 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- braku podlegania opodatkowaniu nieodpłatnego przekazania Materiałów reklamowych jako drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych jest nieprawidłowe;
- braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania prezentów o jednostkowym koszcie nabycia poniżej 10 zł jest prawidłowe;
- uznania Materiałów reklamowych za próbki i braku podlegania opodatkowaniu ich nieodpłatnych przekazań jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 lipca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku podlegania opodatkowaniu nieodpłatnego przekazania Materiałów reklamowych jako drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania prezentów o jednostkowym koszcie nabycia poniżej 10 zł oraz uznania Materiałów reklamowych za próbki i braku podlegania opodatkowaniu ich nieodpłatnych przekazań.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 4 września 2018 r. (data wpływu 10 września 2018 r.) o wskazanie przedmiotu wniosku oraz dodatkowa opłatę od wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (zwana dalej Wnioskodawcą lub Spółką) jest dystrybutorem-hurtownikiem płytek ceramicznych ściennych i podłogowych oraz dekoracji ceramicznych (zwane dalej Towarami lub Płytkami). Oferowane przez Spółkę płytki są co do zasady sprzedawane na rzecz sieci handlowo-budowlanych, hurtowni materiałów budowlanych, względnie innych punktów sprzedaży o profilu produktowym adekwatnym do wyrobów Spółki. W związku z faktem, iż Spółka funkcjonuje na wysokokonkurencyjnym rynku, w ramach swojej działalności podejmuje szereg działań o charakterze marketingowym i reklamowym, które w istocie adresowane są do ostatecznych nabywców. Zważyć bowiem należy, iż choć sprzedaż dokonywana jest przez Spółkę, co do zasady na rzecz dystrybutorów (tj. faktury wystawiane są na rzecz dystrybutorów), to jednak wolumen tej sprzedaży, wielkość zamówień itd. pozostaje w bezpośredniej relacji z wielkością sprzedaży towarów Spółki realizowanej przez dystrybutorów na rzecz konsumentów. Dystrybutorzy, nabywają towary Spółki, co do zasady w celu dalszej ich odprzedaży na rzecz konsumentów. Czym zatem większa popularność danego produktu wśród konsumentów i sprzedaż u dystrybutora tym większa korzyść (sprzedaż) dla Spółki. W interesie Spółki (podobnie jak i dystrybutorów) pozostaje zatem takie promowanie swoich produktów, które stymulować będzie zainteresowanie produktem u konsumentów.