Interpretacja indywidualna z dnia 18.09.2018, sygn. 0114-KDIP4.4012.376.2018.1.AS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.376.2018.1.AS
Opodatkowanie przekazania w ramach usługi marketingowej towarów spełniających definicję prezentów o małej wartości oraz materiałów promocyjnych, informacyjnych i reklamowych pozbawionych walorów użytkowych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 czerwca 2018 r. (data wpływu 20 czerwca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia:
- czy przekazanie w ramach usługi marketingowej towarów, mających walory użytkowe (takich jak przykładowo długopisy, notesy, nalepki elektrostatyczne, kalendarze, etc.), których jednostkowa cena nabycia bez podatku określona w momencie przekazywania towaru nie przekracza 10 zł, nie stanowi dla Wnioskodawcy odrębnej od tej usługi czynności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług jest nieprawidłowe,
- czy przekazanie na rzecz przedstawicieli grupy docelowej w ramach usługi marketingowej materiałów promocyjnych, informacyjnych i reklamowych, pozbawionych walorów użytkowych, nie stanowi dla Wnioskodawcy odrębnej od tej usługi czynności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 czerwca 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania w ramach usługi marketingowej towarów spełniających definicję prezentów o małej wartości oraz materiałów promocyjnych, informacyjnych i reklamowych pozbawionych walorów użytkowych.
We wniosku przedstawiono stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej jako: Spółka, Wnioskodawca) jest częścią międzynarodowego koncernu farmaceutycznego tzw. grupy S. (dalej jako: grupa S.), zaangażowanej na całym świecie w wytwarzanie, wprowadzanie do obrotu oraz dystrybucję produktów leczniczych, a także wyrobów medycznych oraz suplementów diety i kosmetyków (dalej jako: Produkty). Wnioskodawca w ramach działań w grupie, na podstawie zawartej umowy z C. GmbH z siedzibą w Niemczech (dalej jako: Kontrahent), będącym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od wartości dodanej w Niemczech, prowadził i prowadzi na terytorium Polski m.in. działania o charakterze marketingowym, promocyjnym oraz reklamowym dotyczące Produktów. Odbywało i odbywa się to na zlecenie Kontrahenta, w zamian za uzyskiwane od niego wynagrodzenie. Wskazane powyżej działania wchodzące w skład świadczonych kompleksowo i w sposób ciągły usług, nakierowane były i są na utrzymanie oraz zwiększenie sprzedaży Produktów oferowanych przez Kontrahenta lub inne podmioty z grupy S. na polskim rynku.