Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.09.2018, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.434.2018.2.KM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.434.2018.2.KM
Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia do nabywanych usług.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 czerwca 2018 r. (data wpływu 29 czerwca 2018 r.) uzupełnionym pismem z dnia 2 sierpnia 2018 r. (data wpływu 9 sierpnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do nabywanych usług jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 czerwca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do nabywanych usług. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 2 sierpnia 2018 r. (data wpływu 9 sierpnia 2018 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka jest czynnym podatnikiem VAT, PKD 68.32.Z. Przedmiotem działalności Spółki jest zarządzanie nieruchomościami wykonywanymi na zlecenie, wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi, prowadzenie targowiska miejskiego oraz działalność sportowa i rekreacyjna. Na mocy umowy o zarządzanie nieruchomościami komunalnymi, umowy o administrowanie terenami i zabudowaniami komunalnymi, Gmina powierzyła powołanej w tym celu Spółce zadania dotyczące administrowania szczegółowo opisanymi w umowach nieruchomościami. W umowach Spółka zobowiązała się m.in. do podejmowania czynności zmierzających do utrzymania nieruchomości w stanie niepogorszonym. W celu realizacji zadań wynikających z umowy, Spółka zobowiązała się zawierać umowy z dostawcami w imieniu własnym, a kosztami tych umów obciążać Gminę (refaktura). Koszty remontów dotyczą głównie drobnych prac konserwacyjnych i awarii wykonywanych w lokalach komunalnych oraz na częściach wspólnych budynków komunalnych. Spółka zleca wykonywanie usług polegających głównie na prowadzeniu konserwacji i napraw bieżących celem utrzymania w pełnej sprawności technicznej budynków mieszkalnych i niemieszkalnych wraz z infrastrukturą. Za ww. usługi zleceniobiorca wystawia fakturę VAT. W zależności od świadczonej usługi zleceniobiorca do należnego mu wynagrodzenia dolicza należny podatek VAT odpowiednio w stawce 8% lub 23%. Zleceniodawca (Spółka) następnie na podstawie umowy o zarządzanie lub administrowanie obciąża Gminę (refaktura) stosując stawki wykazane w fakturze zleceniobiorcy, odpowiednio 8% lub 23%.