Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.09.2018, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.527.2018.1.PG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.527.2018.1.PG

Możliwość odliczenia podatku w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 sierpnia 2018 r. (data wpływu 8 sierpnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących realizację zadania inwestycyjnego pn.: Rozbudowa jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 sierpnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących realizację zadania inwestycyjnego pn.: Rozbudowa .

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Gmina realizuje zadanie inwestycyjne pn.: Rozbudowa . Gmina złożyła wniosek o przyznanie pomocy na realizację ww. zadania w ramach PROW 2014-2020 i w dniu 29 stycznia 2018 r. podpisała umowę z Samorządem Województwa o przyznaniu pomocy na realizację operacji Rozbudowa w wysokości 63,63% poniesionych kosztów kwalifikowanych operacji. Zgodnie z zestawieniem rzeczowo-finansowym, stanowiącym załącznik do umowy kosztami kwalifikowalnymi jest wartość brutto kosztów inwestycyjnych (wraz z podatkiem VAT). Projekt jest realizowany w ramach działania Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER objętego Programem w zakresie: Budowa lub przebudowa ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej. Wybudowane boiska będą służyły zaspakajaniu potrzeb społeczności lokalnej wsi. W wyniku tej operacji powstaną boiska ogólnodostępne, a korzystanie z nich będzie nieodpłatne. Zasady korzystania z wybudowanej infrastruktury określa Regulamin korzystania z kompleksu boisk sportowych, który zawiera zapis, że korzystanie z boisk jest bezpłatne. Efekty realizacji zadania nie będą wykorzystywane do celów zarobkowych, nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Wybudowana infrastruktura (Inwestycja) nie jest i nie będzie w przyszłości przeznaczona do celów działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy VAT. Gmina w ramach przetargu wyłoniła wykonawcę robót budowlanych i podpisała umowę z wykonawcą, zgodnie z umową termin zakończenia robót określono na dzień 31 sierpnia 2018 r., faktury będą wystawione na Gminę. W wyniku realizacji inwestycji zostanie wybudowane boisko piłkarskie i boisko wielofunkcyjne z nawierzchnią poliuretanową. Na koszty realizacji inwestycji składają się: roboty przygotowawcze, roboty rozbiórkowe, ziemne, wymiana gruntu, roboty budowlane, wykonanie trawników, zakup wyposażenia. Faktury VAT, dokumentujące wydatki związane z realizacją zadania, wystawione będą na Gminę. Nabywane podczas realizacji Inwestycji towary i usługi będą służyły do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Powstała w ramach projektu infrastruktura nie jest i nie będzie wykorzystywana przez Gminę do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. W trakcie realizacji przedmiotowego projektu zarządcą boisk będzie Gmina. Otrzymanie powyższej interpretacji podatkowej jest niezbędne, celem złożenia wniosku do Urzędu Marszałkowskiego o płatność.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00