Interpretacja indywidualna z dnia 30.08.2018, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.195.2018.2.PS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.195.2018.2.PS
Zaliczenie kosztów nabywanych usług do kosztów uzyskania przychodów.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 czerwca 2018 r. (data wpływu 29 czerwca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia kosztów nabywanych produktów i usług do kosztów uzyskania przychodów w części dotyczącej:
- zastosowania do kosztów Procesów dotyczących Produktów oraz Obsługi Klienta wyłączenia z art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (pytanie Nr 1 wniosku) jest prawidłowe,
- braku kwalifikacji kosztów usług IT do katalogu kosztów wymienionego w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (pytanie Nr 2 wniosku) jest prawidłowe,
- kalkulacji limitu kosztów, do których nie stosuje się ograniczeń w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów usług niematerialnych, o którym mowa w art. 15e ust. 12 ustawy o CIT (pytanie Nr 3 wniosku) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 czerwca 2018 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia kosztów nabywanych usług do kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (dalej: również: Spółka) jest spółką założoną przy współudziale B. S. A. (dalej B.) w 2003 r. i działającą na postawie przepisów Ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnieniu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych. Celem powołania Spółki było stworzenie podmiotu świadczącego działalność w dziedzinie ustalania i weryfikowania wiarygodności płatniczej przedsiębiorców i konsumentów, wspierania procesów minimalizowania ryzyka finansowego oraz odzyskiwania należności klientów.