Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.07.2018, sygn. 0111-KDIB3-2.4018.3.2018.1.MN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

w zakresie nieuznania Terenowych Punktów Skupu za miejsce prowadzenia działalności podlegające zgłoszeniu aktualizacyjnemu na podstawie art. 5 ust. 3 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 16 maja 2018 r. (data wpływu 24 maja 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie nieuznania Terenowych Punktów Skupu za miejsce prowadzenia działalności podlegające zgłoszeniu aktualizacyjnemu na podstawie art. 5 ust. 3 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 maja 2018 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie nieuznania Terenowych Punktów Skupu za miejsce prowadzenia działalności podlegające zgłoszeniu aktualizacyjnemu na podstawie art. 5 ust. 3 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

  1. G.Sp. z o.o. (Wnioskodawca) jest spółką prawa handlowego mającą siedzibę i miejsce zarządu na terytorium Polski, podlegająca nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych (podatek CIT).
  2. Przedmiotem przeważającej działalności Wnioskodawcy jest przetwarzanie i konserwowanie mięsa, z wyłączeniem mięsa z drobiu.
  3. Wnioskodawca, w związku z rodzajem prowadzonej działalności, prowadzi skup zwierzyny w całej Polsce. Skup zwierzyny od dostawców odbywa się w tzw. terenowych punktach skupu (Terenowe Punkty Skupu).
  4. Terenowe Punkty Skupu, co do zasady, wyposażone są w chłodnie. Terenowe Punkty Skupu nie są na stałe przytwierdzone do podłoża i w każdej chwili mogą być przeniesione w inne miejsce. Obsługą Terenowych Punktów Skupu zajmują się miejscowi mieszkańcy, z którymi Wnioskodawca ma podpisane umowy zlecenie dotyczące (i) udostępniania powierzchni, na której Terenowy Punkt Skupu jest osadzony, (ii) ponoszenia kosztów związanych z działaniem Terenowych Punktów Skupu (tj. prąd) oraz (iii) obsługi Terenowych Punktów Skupu (polegającej na skupywaniu od myśliwych złowionej zwierzyny).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00