Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.07.2018, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.261.2018.2.AP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.261.2018.2.AP

Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia do świadczonych przez Wnioskodawcę usług.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 kwietnia 2018 r. (data wpływu 24 kwietnia 2018 r.) uzupełnionym pismem z dnia 12 czerwca 2018 r. (data wpływu 19 czerwca 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do świadczonych przez Wnioskodawcę usług jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 kwietnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do świadczonych przez Wnioskodawcę usług. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 12 czerwca 2018 r. (data wpływu 19 czerwca 2018 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 11 października 2017 r. Wnioskodawca zawarł umowę dotyczącą modernizacji źródeł ciepła w budownictwie jednorodzinnym na terenie Gminy. Zamawiającym na podstawie umowy jest Gmina. Inwestycja sfinansowana była z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) dla osi priorytetowej: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii dla Poddziałania: 4.1.11 Odnawialne źródła energii, dodatkowe środki pieniężne pochodziły z 14% całkowitej wartości zestawu kolektorów słonecznych oraz 100% kosztów niekwalifikowanych związanych z realizacją umowy wpłacanych przez osoby fizyczne, mieszkańców Gminy, co daje średnio 20% nakładów dokonanych przez mieszkańca, na których terenie instalowane będą przedmiotowe zestawy kolektorów słonecznych płaskich służących do przygotowania ciepłej wody użytkowej, pozostałą brakującą kwotę Gmina finansuje ze środków własnych. Zarówno w umowie z dnia 11 października 2017 r. między zamawiającym Gminą a Wnioskodawcą, jak i umowie między Gminą i osobami fizycznymi użyczającymi nieruchomości, na których posadowione mają być przedmiotowe kolektory słoneczne płaskie pod nazwą W sprawie ustalenia wzajemnych zobowiązań organizacyjnych i finansowych, związanych z montażem indywidualnego zestawu kolektorów słonecznych w budynku mieszkalnym stanowiącym własność mieszkańca Gminy, w ramach projektu pn. ,,Modernizacja źródeł ciepła w budownictwie jednorodzinnym na terenie Gminy ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa nie ma żadnych cech, znamion i informacji, że inwestorem i zamawiającym będą osoby fizyczne, na których posadowione będą przedmiotowe zestawy kolektorów słonecznych płaskich. Po upływie 5 lat przedmiotowe kolektory słoneczne zostaną przekazane dotychczasowym użytkownikom. Dotychczasowo z racji realizacji przedmiotowej umowy Wnioskodawca wystawiał faktury z opodatkowaniem 23% i 8%, w których odbiorcą towarów i usług jest Gmina. W dniu 23 marca 2018 r. Gmina otrzymała interpretację indywidualną wydaną przez Dyrektora KIS, na podstawie której na drugie postawione pytanie organ interpretujący wskazał, iż podatnikiem podatku od towarów i usług przedmiotowej transakcji powinna być Gmina, czyli zamawiający, który realizując przedmiotową inwestycję montażu instalacji kolektorów słonecznych będzie wchodzić w rolę świadczącego ww. usługę na rzecz mieszkańców, z którymi ma podpisane stosowne umowy cywilnoprawne. Firma Wnioskodawcy traktowana jest w związku z powyższym jako podwykonawca dla generalnego wykonawcy, którym jest Gmina oraz Zamawiającego, którymi są osoby fizyczne. Wnioskodawca nie jest się w stanie zgodzić z tą interpretacją.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00