Interpretacja indywidualna z dnia 26.06.2018, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.390.2018.2.JSO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.390.2018.2.JSO
Sposób archiwizowania faktur i zachowanie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług wynikający z archiwizowanych faktur.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 kwietnia 2018 r. (data wpływu 24 kwietnia 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 kwietnia 2018 r. (data wpływu) oraz pismem z dnia 22 czerwca 2018 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zgodności z ustawą o podatku od towarów i usług sposobu archiwizowania faktur i zachowania prawa do odliczenia podatku od towarów i usług wynikającego z tak archiwizowanych faktur jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 kwietnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zgodności z ustawą o podatku od towarów i usług sposobu archiwizowania faktur i zachowania prawa do odliczenia podatku od towarów i usług wynikającego z tak archiwizowanych faktur.
Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 25 kwietnia 2018 r. (data wpływu) w zakresie potwierdzenia dokonania opłaty od wniosku i opłaty skarbowej od pełnomocnictwa, a także wskazania organu podatkowego właściwego dla Wnioskodawcy oraz pismem z dnia 22 czerwca 2018 r. (data wpływu) w zakresie doprecyzowania opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe. (ostatecznie doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).
sp. z o. o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest czynnym podatnikiem VAT.
W ramach prowadzonej działalności Spółka otrzymuje dużą liczbę faktur w wersji papierowej oraz elektronicznej, które obecnie są przechowywane i archiwizowane w formie papierowej, co wiąże się z wysokimi kosztami. Celem minimalizacji kosztów oraz usprawnienia procesu dostępu do faktur Wnioskodawca rozważa zmianę praktyki w zakresie przechowywania faktur otrzymywanych w formie papierowej i elektronicznej. Planowane jest przechowywanie tych dokumentów wyłącznie w formie elektronicznej. Tym samym Spółka zaniecha drukowania faktur otrzymywanych w formie elektronicznej, a faktury papierowe - po zakończeniu procesu archiwizacji - będą niszczone.