Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.05.2018, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.203.2018.1.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.203.2018.1.AK
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do planowanych wydatków inwestycyjnych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 marca 2018 r. (data wpływu 26 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do planowanych wydatków inwestycyjnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do planowanych wydatków inwestycyjnych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina zamierza zawrzeć umowę w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, działanie 8.6; typ projektu Nr 9-Rewitalizacja małej skali w ramach naboru prowadzonego przez Lokalną Grupę Działania.
Umowa ma dotyczyć dofinansowania projektu Budowa linii kablowej oświetleniowej oraz słupów oświetleniowych przy ulicach:. Załącznikiem do podpisanej umowy ma być interpretacja indywidualna dotycząca podatku od towarów i usług VAT. Ponieważ Gmina jako Wnioskodawca chce zaliczyć koszty podatku VAT realizowanej inwestycji do kosztów kwalifikowanych projektu i tym samym otrzymać do nich dofinansowanie musi wykazać, że podatek VAT nie będzie mógł być przez Wnioskodawcę odzyskany w całości lub w części zarówno podczas realizacji inwestycji ani po jej zakończeniu. Tylko w takiej sytuacji można zaliczyć podatek VAT poniesiony na realizację zadania jako wydatek kwalifikowany projektu. Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną i obowiązaną do realizowania zadań nałożonych przez ustawę z dnia 8 marca o samorządzie gminnym (Dz. U z 2017 r., poz. 1875), czyli tzw. zadań własnych gminy określonych w art. 7 tejże ustawy, w zakresie których Gmina nie jest uznawana za podatnika VAT, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, w zakresie których Gmina jest uznawana za podatnika VAT. W ramach wykonywanych zadań własnych Gmina zamierza wybudować linię kablową oświetleniową oraz słupy oświetleniowe przy ulicach:. Konieczność budowy oświetlenia ulicznego wynika z faktu, iż obecnie oprawy oświetlenia ulicznego zamontowane są na słupach energetycznych będących własnością A. A. w latach 2018-2019 dokona przebudowy linii energetycznej m.in. na ulicach: z napowietrznej na kablową, w wyniku czego zlikwidowane zostaną słupy energetyczne, na których zamontowane są oprawy oświetlenia ulicznego. Powyższe generuje konieczność budowy przez Gminę nowych słupów opraw oświetlenia ulicznego na przedmiotowym terenie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right