Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.05.2018, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.118.2018.1.JG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.118.2018.1.JG

Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów finansowania uczestnictwa lekarzy w wydarze-niu/konferencji medycznej

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 12 marca 2018 r. (data wpływu 15 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów finansowania uczestnictwa lekarzy w wydarzeniu/konferencji medycznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów finansowania uczestnictwa lekarzy w wydarzeniu/konferencji medycznej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Sp. z o.o. jest polską spółką należącą do grupy z siedzibą w strefie w Chinach. Misją jest dostarczanie nowoczesnych leków pacjentom na całym świecie, po przystępnych cenach. Obecna oferta firmy do pacjentów w Polsce i innych krajach Europy obejmuje m.in. pierwszą zarejestrowaną w Europie biopodobną enoksaparynę sodową, jedną z postaci heparyn, używanych do zapobiegania i leczenia żylnej choroby zatorowo-zakrzepowej.

Na terenie Polski, Wnioskodawca zajmuje się m.in. reklamą produktów leczniczych produkowanych przez grupę. Są to leki możliwe do sprzedaży wyłącznie na receptę. W związku z tym, nie jest możliwa co do zasady reklama takich produktów bezpośrednio do pacjentów.

Przepisy ustawy z 6 września 2001 r. Prawo Farmaceutyczne podają dopuszczalne formy prowadzenia reklamy produktów leczniczych dostępnych wyłącznie na receptę. Są to formy reklamy skierowane wyłącznie do lekarzy, dodatkowo ograniczone przepisami ww. ustawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00