Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.05.2018, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.118.2018.1.JG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.118.2018.1.JG
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów finansowania uczestnictwa lekarzy w wydarze-niu/konferencji medycznej
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 12 marca 2018 r. (data wpływu 15 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów finansowania uczestnictwa lekarzy w wydarzeniu/konferencji medycznej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów finansowania uczestnictwa lekarzy w wydarzeniu/konferencji medycznej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Sp. z o.o. jest polską spółką należącą do grupy z siedzibą w strefie w Chinach. Misją jest dostarczanie nowoczesnych leków pacjentom na całym świecie, po przystępnych cenach. Obecna oferta firmy do pacjentów w Polsce i innych krajach Europy obejmuje m.in. pierwszą zarejestrowaną w Europie biopodobną enoksaparynę sodową, jedną z postaci heparyn, używanych do zapobiegania i leczenia żylnej choroby zatorowo-zakrzepowej.
Na terenie Polski, Wnioskodawca zajmuje się m.in. reklamą produktów leczniczych produkowanych przez grupę. Są to leki możliwe do sprzedaży wyłącznie na receptę. W związku z tym, nie jest możliwa co do zasady reklama takich produktów bezpośrednio do pacjentów.
Przepisy ustawy z 6 września 2001 r. Prawo Farmaceutyczne podają dopuszczalne formy prowadzenia reklamy produktów leczniczych dostępnych wyłącznie na receptę. Są to formy reklamy skierowane wyłącznie do lekarzy, dodatkowo ograniczone przepisami ww. ustawy.