Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.04.2018, sygn. 0111.KDIB4.4014.82.2018.2.BB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111.KDIB4.4014.82.2018.2.BB

Z treści art. 9 pkt 3 lit. b) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych jednoznacznie wynika, że aby umowa sprzedaży nieruchomości korzystała ze zwolnienia to jej nabywca winien być wcześniej właścicielem nieruchomości sprzedanej na cele publiczne, określone w przepisach ustawy o gospodarce nieruchomościami, który w przypadku wywłaszczenia spełniłby warunki do otrzymania nieruchomości zamiennej. Z treści wniosku wynika, ze Wnioskodawczyni wszystkie warunki określone dla zastosowania zwolnienia spełniła. Zatem Wnioskodawczyni nie powinna płacić podatku od czynności cywilnoprawnych w związku z zakupem opisanej we wniosku nieruchomości.

Na podstawie art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2017 r., poz. 201, ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z 21 lutego 2018 r. (data wpływu 27 lutego 2018 r.), uzupełnionym 21 marca 2018 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych nabycia nieruchomości

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00