Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.03.2018, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.84.2018.1.AZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.84.2018.1.AZ
brak prawa do odliczenia podatku VAT od zakupu towarów przekazywanych następnie nieodpłatnie pracownikom na ich potrzeby osobiste, brak obowiązku opodatkowania ww. nieodpłatnych przekazań (darowizn), zgodnie z brzmieniem art. 7 ust. 2.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 1 lutego 2018 r. (data wpływu 8 lutego 2018 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- braku prawa do odliczenia podatku VAT od zakupu towarów przekazywanych następnie nieodpłatnie pracownikom na ich potrzeby osobiste,
- braku obowiązku opodatkowania ww. nieodpłatnych przekazań (darowizn), zgodnie z brzmieniem art. 7 ust. 2
- jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od zakupu towarów przekazywanych następnie nieodpłatnie pracownikom na ich potrzeby osobiste oraz obowiązku opodatkowania ww. nieodpłatnych przekazań (darowizn), zgodnie z brzmieniem art. 7 ust. 2.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Przedmiot działalności gospodarczej Wnioskodawcy:
C. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w K. (dalej: C., Spółka, Wnioskodawca) jest czynnym zrejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: PTU, VAT). Spółka prowadzi działalność gospodarczą w branży informatycznej, zajmując się przede wszystkim rozwojem produktów dotyczących działalności marketingowej i reklamowej w Internecie (np. tworzy narzędzia do śledzenia ruchu internetowego oraz doboru odpowiedniej reklamy kontekstowej).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right