Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.03.2018, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.615.2017.3.RM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.615.2017.3.RM
W zakresie skutków podatkowych dotyczących transakcji nabycia i sprzedaży kart podarunkowych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 listopada 2017 r. (data wpływu 14 listopada 2017 r.) uzupełnionym w dniu 15 stycznia 2018 r. (data wpływu 22 stycznia 2018 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 4 stycznia 2018 r. (skutecznie doręczone w dniu 8 stycznia 2018 r.) oraz uzupełnionym w dniu 5 lutego 2018 r. (data wpływu 7 lutego 2018 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 24 stycznia 2018 r. (skutecznie doręczone w dniu 30 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:
- jest prawidłowe w zakresie rozpoznania importu usług lub wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z zakupem kart podarunkowych (pytanie nr 1),
- jest prawidłowe w zakresie dokumentowania sprzedaży kart podarunkowych (pytanie nr 2) i
- jest nieprawidłowe w zakresie opodatkowania wynagrodzenia Spółki z tytułu dystrybucji kart podarunkowych (pytanie nr 3).
UZASADNIENIE
W dniu 14 listopada 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych dotyczących transakcji nabycia i sprzedaży kart podarunkowych.
Wniosek uzupełniony został w dniu 15 stycznia 2018 r. (data wpływu 22 stycznia 2018 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 4 stycznia 2018 r. oraz w dniu 5 lutego 2018 r. (data wpływu 7 lutego 2018 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 24 stycznia 2018 r.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny, uzupełniony w dniu 15 stycznia 2018 r.:
Spółka V. Sp. z o.o. jest czynnym podatnikiem VAT.
Spółka stworzyła platformę internetową N. za pomocą której ułatwia pracodawcom zarządzanie pozapłacowymi elementami wynagrodzenia a pracownikom dostęp do oferty podmiotów, których towary lub usługi mogą za te środki nabyć.