Interpretacja indywidualna z dnia 09.03.2018, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.2.2018.1.AG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.2.2018.1.AG
Przychody ze zbycia kryptowalut nie stanowią przychodów z zysków kapitałowych, o których mowa w art. 7b ust. 1 updop, a zatem należy je zakwalifikować do przychodów z innych źródeł (odp. na pytanie nr 2). Momentem powstania przychodu podatkowego na gruncie przedstawionego stanu faktycznego będzie natomiast moment zawarcia transakcji zbycia kryptowaluty (tj. sprzedaż jednostek kryptowaluty w zamian za walutę tradycyjną), moment nabycia za jednostki kryptowaluty towarów i usług, a także moment wymiany jednej kryptowaluty na inną kryptowalutę .
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 grudnia 2017 r. (data wpływu 2 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych:
- w części dotyczącej kwalifikacji przychodu ze zbycia kryptowaluty do odpowiedniego źródła przychodów jest prawidłowe;
- w części dotyczącej momentu powstania przychodu w związku z wymianą kryptowaluty na walutę tradycyjną jest prawidłowe;
- w części dotyczącej momentu powstania przychodu w związku z płatnością kryptowalutami za towary lub usługi jest prawidłowe;
- w części dotyczącej braku powstania przychodu w związku z wymianą jednej kryptowaluty na drugą jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji przychodu ze zbycia kryptowaluty do odpowiedniego źródła przychodu oraz możliwości i momentu powstania przychodu w związku z obrotem kryptowalutą.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Spółka S A. (dalej: Spółka. Wnioskodawca) jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Spółka została założona w Polsce w 2015 r. i obecnie tworzy grupę kapitałową, która jest międzynarodowym liderem w działalności polegającej na koordynowaniu współpracy pomiędzy markami (reklamodawcami) a osobami, które wspierają akcje marketingowe realizowane na rzecz tych marek dzięki uzyskanej w elektronicznych mediach społecznościowych popularności (tzw. influencerzy). Działalność w powyższym zakresie prowadzona jest między innymi za pośrednictwem specjalnej aplikacji internetowej stworzonej przez Spółkę (dalej: Aplikacja) popularnej w wielu krajach na świecie.