Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.03.2018, sygn. 0112-KDIL4.4012.30.2018.1.JKU, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL4.4012.30.2018.1.JKU
Prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją inwestycji pn. "Poprawa stanu infrastruktury przedszkolnej".
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 stycznia 2018 r. (data wpływu 22 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją inwestycji pn. ,,Poprawa stanu infrastruktury przedszkolnej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją inwestycji pn. ,,Poprawa stanu infrastruktury przedszkolnej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina (zwana dalej Wnioskodawcą) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca planuje realizację inwestycji pn. Poprawa stanu infrastruktury przedszkolnej. W celu realizacji ww. zadania, w dniu 22 czerwca 2017 r. Wnioskodawca złożył wniosek o dofinansowanie inwestycji dotyczącej poprawy warunków kształcenia na poziomie przedszkolnym.
Przedmiotowy wniosek został złożony w konkursie ogłoszonym przez Urząd Marszałkowski w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa VIII Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, Działanie 8.6 Inwestycje na rzecz rozwoju lokalnego, Priorytet inwestycyjny 9.4 Inwestycje dokonywane w kontekście strategii na rzecz rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność (wniosek złożony za pośrednictwem Lokalnej Grupy Działania Fundusz). Gmina jest właścicielem przedmiotowego budynku i gruntu, który został oddany w trwały zarząd decyzją z dnia 27 listopada 2007 r. dla Samorządowego Przedszkola-Żłobka jako jednostki budżetowej. Należy nadmienić, że od dnia 1 stycznia 2017 r. Gmina wdrożyła scentralizowany model rozliczenia podatku VAT, obejmujący m.in.: Samorządowe Przedszkole oraz Żłobek Miejski . W przedmiotowym budynku mieszczą się obecnie dwie ww. jednostki, tj. Samorządowe Przedszkole, poprzez które Gmina realizuje zadania własne z zakresu edukacji publicznej oraz Żłobek Miejski, poprzez który Gmina realizuje zadania własne z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3.