Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.03.2018, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.6.2018.2.MN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.6.2018.2.MN
Brak opodatkowania nieodpłatnego przekazania nakładów na wybudowanie przystanków oraz obowiązek skorygowania odliczonego podatku naliczonego z tytułu ponoszonych nakładów na wybudowanie przystanków.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 grudnia 2017 r. (data wpływu 3 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania nakładów na wybudowanie przystanków A, B i C oraz braku obowiązku skorygowania odliczonego podatku naliczonego z tytułu ponoszonych nakładów na wybudowanie przystanków A, B i C jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania nakładów na wybudowanie przystanków A, B i C oraz obowiązku skorygowania odliczonego podatku naliczonego z tytułu ponoszonych nakładów na wybudowanie tych przystanków.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
P. (dalej: Spółka) jest spółką powołaną przez Województwo, której jedynym akcjonariuszem jest Województwo. W latach 2010-2015, przy wsparciu środków z Funduszy Europejskich P. zrealizowała Projekt inwestycyjny pn. P., w zakresie którego mieściła się budowa linii kolejowej od G. do włączenia w linię kolejową nr wraz z budową ośmiu przystanków zlokalizowanych przy budowanej linii oraz budowa przystanku A przy linii kolejowej nr zarządzanej przez X. W Fazie II Projektu, realizowanej w latach 2016-2017, P. wybuduje wzdłuż linii nr kolejne 2 przystanki osobowe B i C.
Zgodnie z założeniami projektu, osiem przystanków wraz z infrastrukturą kolejową od G. do włączenia w linię Spółka wybudowała jako inwestor oraz beneficjent środków unijnych i jest ich wyłącznym właścicielem. Natomiast w zakresie budowy przystanku osobowego A Spółka występowała jako inwestor i beneficjent środków unijnych, natomiast Y. jako wieczysty użytkownik, udostępniający Spółce nieruchomość gruntową pod realizację tejże inwestycji (budowy przystanku osobowego).