Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.03.2018, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.2.2018.1.KK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.2.2018.1.KK
w zakresie ustalenia czy Opłata motywacyjna stanowi dla Spółki koszt uzyskania przychodu inny niż związany bezpośrednio z przychodem (koszt pośredni) potrącalny w dacie poniesienia oraz ustalenia momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychów wydatków z tytułu Opłaty motywacyjnej
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 grudnia 2017 r. (data wpływu3 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- ustalenia czy Opłata motywacyjna stanowi dla Spółki koszt uzyskania przychodu inny niż związany bezpośrednio z przychodem (koszt pośredni) potrącalny w dacie poniesienia &‒ jest prawidłowe,
- ustalenia momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychów wydatków z tytułu Opłaty motywacyjnej &‒ jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 stycznia 2018 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy Opłata motywacyjna stanowi dla Spółki koszt uzyskania przychodu inny niż związany bezpośrednio z przychodem (koszt pośredni) potrącalny w dacie poniesienia oraz ustalenia momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychów wydatków z tytułu Opłaty motywacyjnej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) prowadzi na terytorium Polski działalność gospodarczą polegającą m in. na imporcie i dystrybucji samochodów osobowych marki, pod którą działa Spółka. Wnioskodawca pełni funkcję tzw. krajowej spółki sprzedażowej działającej jako importer marki i dostawca samochodów do sieci autoryzowanych dealerów (dalej: Dealerzy). Spółka jest wyłącznym importerem samochodów marki do Polski, a sprzedaż nowych samochodów marki na rynku polskim dokonywana jest w większości przypadków przez Dealerów.