Interpretacja indywidualna z dnia 27.02.2018, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.15.2018.1.SM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.15.2018.1.SM
Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym płatności polegające na wyrównaniu (w górę lub w dół) zakładanego poziomu dochodowości C., dokonywane w oparciu o dokument korygujący wystawiony przez CI., stanowić będą dla Wnioskodawcy zdarzenia mające wpływ na rozliczenia podatku VAT?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 18 grudnia 2017 r. (data wpływu 9 stycznia 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie powstania obowiązków w podatku od towarów i usług w związku z wyrównaniem poziomu dochodowości - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 stycznia 2018 r. wpłynął ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie powstania obowiązków w podatku od towarów i usług w związku z wyrównaniem poziomu dochodowości.
Przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej: C., Spółka, Wnioskodawca) należy do grupy C. (dalej: Grupa) i zajmuje się dystrybucją jej produktów (specjalistycznego sprzętu medycznego używanego w opiece stomijnej, leczeniu ran, opiece szpitalnej oraz produkcji urządzeń infuzyjnych) w Polsce.
C. International GmbH (dalej: CI.) jest szwajcarską spółką zarejestrowaną w Polsce dla celów VAT. CI. jest europejską centralą oraz głównym dostawcą lokalnych spółek (w tym Wnioskodawcy) i dystrybutorów zewnętrznych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku oraz w regionie LATAM.
W ramach Grupy, CI. został powołany do zarządzania codziennymi aspektami biznesu, strategicznymi funkcjami łańcucha dostaw, rozwojem nowych produktów, centralnym zarządzaniem zamówieniami, marketingiem strategicznym oraz pozyskiwaniem i organizowaniem zewnętrznych producentów.