Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2018, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.709.2017.1.MR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.709.2017.1.MR
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania czynności usuwania azbestu z nieruchomości za usługi podlegające opodatkowaniu VAT oraz w zakresie stawki podatku VAT dla czynności usuwania azbestu z nieruchomości.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 grudnia 2017 r. (data wpływu: 15 grudnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czynności usuwania azbestu z nieruchomości za usługi podlegające opodatkowaniu VAT oraz w zakresie stawki podatku VAT dla czynności usuwania azbestu z nieruchomości (pytania oznaczone we wniosku jako nr 1 i nr 2) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czynności usuwania azbestu z nieruchomości za usługi podlegające opodatkowaniu VAT oraz w zakresie stawki podatku VAT dla czynności usuwania azbestu z nieruchomości (pytania oznaczone we wniosku jako nr 1 i nr 2).
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).
Gmina zrealizowała w 2017 r. zadanie pn. Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy (), polegające na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest z terenu administracyjnego Gminy. Zadanie polegało na demontażu, zebraniu, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z posesji na terenie Gminy (dalej jako: usuwanie azbestu).